إندونيسيا اليوم
تأسس إندونيسيا اليوم في 24 ابريل عام 2014م, وبدأ بثها التجريبي في 29 ابريل 2014م, لتكون بذلك من أوائل وكالة أنباء في إندونيسيا توفر رسمياً خدمة الأخبار بالعربية

إندونيسيا تفتح السياحة العالمية عبر بالي

Bali to reopen to international tourists on Sept. 11

0 256

بالي، إندونيسيا اليوم – أعلن حاكم جزيرة بالي في إندونيسيا إي وايان كوستر أن الجزيرة السياحية الشهيرة عالميا سوف تعيد فتح حدودها أمام السائحين الدوليين 11 سبتمبر المقبل بموجب بروتوكول صحي صارم.

وذكرت صحيفة جاكرتا بوست أن كوستر أوضح أن إدارة بالي أعدت خطة من ثلاث مراحل لتخفيف القيود المرتبطة بفيروس كورونا من أجل استقبال السائحين في المنتجع.

وبدأت المرحلة الأولى في 9 يوليو عندما بدأت الإدارة في إعادة فتح شركات محلية ومواقع سياحية أمام سكان بالي.

وقال «سوف نبدأ المرحلة الثانية في 31 يوليو بإعادة فتح السياحة أمام السائحين المحليين، وتبدأ المرحلة الثالثة 11 سبتمبر.

سوف نفتح حدودنا للسائحين الدوليين».

وأوضح حاكم بالي أن إدارته وضعت بروتوكولات صحية في الوجهات السياحية والأماكن العامة الأخرى، للحد من انتقال الفيروس شديد العدوى. وسوف يطلب أيضا أن يقدم السائحون الدوليون ما يفيد بأن نتيجة اختبار كورونا سلبية قبل بدء رحلاتهم في بالي.

وتضررت السياحة في بالي بشدة من الوباء العالمي، الذي أوقف السفر إلى الجزيرة، وبالتالي أدى إلى انخفاض حاد في عدد السائحين هذا العام.

//إندونيسيا اليوم/متابعات//


BALI, INDONESIAALYOUM.COM – Bali Governor I Wayan Koster has announced that the world famous resort island will reopen its borders for international tourists on Sept. 11 under strict health protocol.

Koster explained that the Bali administration had prepared a three-phase plan on relaxing restrictions to welcome tourists to the island. The first phase started on July 9 when the administration began reopening local businesses and tourist spots for residents of Bali.

“We’ll start the second phase on July 31 by reopening tourism for domestic tourists,” Koster said on Wednesday as reported by tempo.com.

“The third phase would be launched on Sept. 11. We’ll open our borders for international tourists.”

The governor explained that his administration had set up health protocols at tourist destinations and other public places to curb transmission of the highly contagious coronavirus. He would also require international tourists to be tested negative for COVID-19 prior to their trips.

“International tourists would be required to provide negative COVID-19 test results that are valid for two weeks in accordance with the circular issued by the transportation minister,” he said.

Tourism in Bali has been hit hard by the global pandemic, which has cut off travel to the island, hence the sharp decline in tourists this year.

Source: Jakartapost.com

تعليقات
Loading...
Click Me