اندونيسيا تؤكد مدينة بالي آمنة رغم حالة التأهب جبل أجونج

Indonesia assures Bali is safe place amid volcanic trembling

0 489

 

بالي، إندونيسيا اليوم – تحاول الحكومة الإندونيسية إقناع السياح في أنحاء العالم بأن منتزة جزيرة بالي هو وجهة آمنة وسط حالة تأهب جبل اجونج الذي كان يرتعش منذ الشهر الماضي.

ونقلت جاكرتا بوست أمس الإثنين أن جهود لإقناع السياح بدأت وزارة السياحة في تنظيم رحلات تعريفية لرحلات السفر والصحفيين في بالي.

إقرأ أيضا: مخاوف انفجار بركان جبل أغونغ في بالي وتحذيرات من أستراليا وسنغافورة

ودعت الوزارة تسعة صحفيين من الصين، أحد كبار المساهمين في السياحة إلى إندونيسيا، لزيارة الجزيرة لتقديم معلومات مباشرة حول آخر حالة في الجزيرة.

وقال المسؤول بوزارة السياحة المسؤول عن تنمية آسيا – الباسفيك فىنسينيس جيمادو في جاكرتا يوم الثلاثاء، حسبما ذكرت وكالة أنباء تربون نيوز ، “إننا نرغب في اقناع السياح باقامة رحلات آمنة.”

ومن المتوقع أن تستقبل الحكومة هذا العام 15 مليون سائحا من جميع أنحاء البلاد ومن المتوقع أن يأتي2 مليون سائحا من الصين.

قد يهمك: الثقافة الإندونيسية نجما في مهرجان يوروباليا 2017

سجلت وكالة الاحصاء المركزية أن 1.48 مليون سائحا صيني وصلوا إلى إندونيسيا في الفترة من يناير إلى أغسطس هذا العام. هذا الرقم أعلى بنسبة 54.78 في المائة من الرقم المسجل في نفس الفترة من العام الماضي.

لا توجد حتى الآن أية بيانات عن الانخفاض في عدد السياح الوافدين، ولكن الفنادق في بالي بدأت في الإبلاغ عن عدد من تأجيل وصول الضيوف، بعد الزيادة في الأنشطة البركانية بجبل أغونغ. (مصطفى/جاكرتا بوست/معراج)

المصدر: جاكرتا بوست

Bali, Indonesiaalyoum.com – The Indonesian government is trying to convince tourists across the globe that the resort island of Bali is a safe destination amid the alert status of Mount Agung, which has been trembling since last month.

In efforts to convince tourists, the Tourism Ministry has started to organize familiarization trips (fam trips) for travel writers and journalists in Bali.

The ministry has invited nine journalists from China, one of the largest contributors of tourists to Indonesia, to visit the island to provide firsthand information about the latest condition of the island.

“With the fam trips, we want to convince tourists that Bali is a safe place to visit,” the Tourism Ministry’s official in charge of Asia-Pacific market development Vinsensius “Vinsen” Jemadu said in Jakarta on Tuesday as reported by tribunnews.com.

This year, the government is set to welcome 15 million tourists from across the country, 2 million of whom are expected to come from China.

The Central Statistics Agency (BPS) recorded that 1.48 million Chinese tourists arrived in Indonesia in the period from January to August this year. The number is 54.78 percent higher than the figure for the corresponding period last year.

There is not yet any data about the decrease in tourist arrivals, but hotels in Bali have started to report a number of postponements of their guests’ arrivals, following the increase in Mt. Agung’s volcanic activities . (bbn)

 

تعليقات
Loading...