إندونيسيا اليوم
تأسس إندونيسيا اليوم في 24 ابريل عام 2014م, وبدأ بثها التجريبي في 29 ابريل 2014م, لتكون بذلك من أوائل وكالة أنباء في إندونيسيا توفر رسمياً خدمة الأخبار بالعربية

الحكومة توقع اتفاقية قرض مع الصين لمواصلة البناء على طريق سيسومداو

Gov't Signs Loan Agreement With China to Continue Construction on Cisumdawu Toll Road

304

 

جاكرتا، اندونيسيا اليوم –  سيبدأ البناء في القسم الثاني من طريق 61.6 كم الذي يربط بين سيليونيى وسوميدانج دوان في جاوا الغربية في أوائل عام 2018 بعد توقيع اتفاقية قرض اضافية مع الصين يوم الجمعة الموافق 24/11.

وينقسم هذا الطريق المعروف باسم سيسومداو إلى ستة أقسام، اثنان منها بتمويل من قروض صينية تبلغ قيمتها 6.7 تريليون روبية ، في حين تم تمويل أعمال البناء في الأجزاء المتبقية من استثمار قدره 8.4 تريليون روبية من قبل شركة خاصة سيترا كاريا جبار تول.

وقال آري سيتيادي موروانتو مدير طريق بينا مارغا بوزارة الأشغال العامة “إن الحكومة تتحمل مسؤولية في قسمين يتم تمويلهما من قروض الحكومة الصينية”، حيث شهد توقيع العقد على الجزء الثالث من القرض بقيمة 2.2 روبية تريليون في مكتبه في جاكرتا.

ومن المتوقع أن يكتمل المشروع، الذي بدأ في عام 2011، في وقت ما في عام 2019، على الرغم من أن 16 كيلومترا فقط من الطريق قد أنجزت حتى الآن.

وقال أريى “إن القسم الذي يمتد من سيليونيي إلى رانكاكالونج أصعب في حيازة الأراضي لأنها من بين مراكز المدينة.”

ويجري التفاوض أيضا على أجزاء من الجزء الثالث من الطريق في إطارحيازة الأراضي.

وأضاف ان “المجال الأكثر أهمية في هذا المشروع هو في سيليوني، لأن التصاميم في هذا المجال معقدة، ولكن لدينا خبرة مع تلك الحالات عند الانتهاء من سيمانجي فلايوفر الجديد في جاكرتا.”

ومن المقرر أن يربط الطريق بمطار كيرتاجاتي الدولي الجديد في جاوا الغربية، الذي هو أيضا قيد الإنشاء ومن المتوقع أن يبدأ عملياته في 2018. (مصطفى/جاكرتا بوست/نعراج)

Jakarta, Indonesiaalyoum.com – Construction on the second section of the 61.6-kilometer toll road connecting Cileunyi-Sumedang-Dawuan in West Java will begin in early 2018 after an additional loan agreement with China was signed on Friday (24/11).

The toll road, known commonly as Cisumdawu, is divided into six sections, two of them funded by Chinese loans amounting to Rp 6.7 trillion ($469 million), while construction on the remaining sections have been funded from a Rp 8.4 trillion investment by private company Citra Karya Jabar Tol.

“The government has a responsibility in two sections which are funded from Chinese government loans,” said Arie Setiadi Moerwanto, Bina Marga road director at the Ministry of Public Works, as he witnessed the contract signing of the third part of the loan worth Rp 2.2 trillion at his office in Jakarta.

The project, which began in 2011, is expected to be completed sometime in 2019, though only 16 kilometers of the road have been completed so far.

“The section spaning from Cileunyi to Rancakalong is harder in land acquisition because it’s among the city centers,” Arie said.

Parts of the third section of the road are also being negotiated under land acquisition settlements.

“The most critical area of this project’s construction is in Cileunyi, because designs in that area are complicated, but we had experience with those of kinds of situations when finishing the new Semanggi Flyover in Jakarta,” he added.

The toll road is planned to connect to West Java’s new Kertajati International Airport, which is also under construction and is expected to begin operations in 2018.

Source: Jakartaglobe.id

 

(29)

تعليقات
Loading...
Click Me