مخاوف انفجار بركان جبل أغونغ في بالي وتحذيرات من أستراليا وسنغافورة

Bali's Rumbling Volcano Spurs Travel Warnings From Australia, Singapore

0 571

بالي، إندونيسيا اليوم – قد دفعت المخاوف انفجار بركان جبل أغونغ في شرق بالي قريبا إلى إصدار تحذيرات من السفر، بينما تسارعت السلطات الإندونيسية لاجلاء عشرات الآلاف من الناس الذين يعيشون في “منطقة الخطر” ، وفق جاكرتا غلوب.

أصدرت أستراليا ونيوزيلندا وسنغافورة والولايات المتحدة والمملكة المتحدة تحذيرات يوم الإثنين (25/09) وفي نهاية الأسبوع تحذر من أن زيادة النشاط البركاني في جبل أغونغ في شرق بالي يمكن أن تعطل الرحلات الجوية في واحدة من الوجهات السياحية الأكثر شعبية في العالم.

وقالت وزارة الخارجية في بيان على الانترنت “أنه نظرا لاحتمال اندلاع جبل اجونج يتعين على السنغافوريين تأجيل السفر الغير الضروري إلى المناطق المتضررة في هذه المرحلة.”

يذكر أن مطار بالي الدولي يعمل بشكل طبيعي يوم الإثنين، وكذلك المواقع السياحية في جميع أنحاء الجزيرة.

وقد فرضت السلطات الإندونيسية منطقة حظر على بعد 12 كم حول الحفرة.

وذكرت الوكالة الوطنية لإدارة الكوارث اليوم أن حوالي 62 ألف شخص يعيشون داخل “منطقة الخطر” حول البركان، وانهم جميعا بحاجة إلى الإخلاء، على الرغم من أن 50،00 شخص فقط انتقلوا إلى الملاجىء المؤقتة التي قدمت في القرى المجاورة.

وقال المتحدث باسم الحزب سوتوبو بورو نوغروهو “هناك بعض الذين يقفون وراءهم لأن البركان لم ينفجر بعد أو بسبب المعتقدات الدينية.”

وقال فى مؤتمر صحفي عقد في العاصمة الإندونيسية جاكرتا “إن موظفينا في المنطقة ويحثون الجميع على الإخلاء.”

وقال سوتوبو إن جبل اجونج دخل “مرحلة حاسمة”، وهذا يعني أن الصهارة قد اقتربت من السطح، كما أشارت إلى ذلك مئات الهزات البركانية التي هزت المنطقة في الأيام الأخيرة.

ويجري إيواء الأشخاص الذين تم إجلاؤهم في ملاجئ مؤقتة مثل قاعات المدينة والصالة الرياضية المدرسية.

وتوفر المجتمعات المضيفة الغذاء والماء، بينما توفر الحكومات المركزية والمحلية الخيام والبطانيات وغيرها من أشكال الإغاثة.

وحث المسؤولون الجمهور على الحفاظ على الهدوء وسط تقارير كاذبة وأشرطة فيديو تتداول على الانترنت من اندلاع. (معراج)


Bali, Indonesiaalyoum.com – Fears that a volcano could erupt imminently on the holiday island of Bali prompted several countries to issue travel warnings, while Indonesian authorities raced to evacuate tens of thousands of people living in the “danger zone”.

Australia, New Zealand, Singapore, the United States and the UK issued advisories on Monday (25/09) and at the weekend warning that increased volcanic activity at Mount Agung in eastern Bali could disrupt flights at one of the world’s most popular tourist destinations.

“Given the possible eruption of Mount Agung, Singaporeans should defer non-essential travel to the affected areas at this juncture,” the foreign ministry said in an online statement.

Bali’s international airport was operating normally on Monday, as were tourist spots across the island.

Indonesian authorities have imposed a 12-km exclusion zone around the crater.

The National Disaster Management Agency (BNPB) said on Monday that around 62,000 people lived within the “danger zone” around the volcano and that they all needed to evacuate, though so far only 50,00 had moved to the temporary shelters provided in neighboring villages.

“There are some who are staying behind because the volcano hasn’t erupted yet or because of religious beliefs,” said BNPB spokesman Sutopo Purwo Nugroho.

“Our staff are combing the area and urging everyone to evacuate,” he said, speaking at a news conference in the Indonesian capital Jakarta.

Sutopo said Mount Agung has entered a “critical phase”, meaning magma has risen closer to the surface, as indicated by hundreds of shallow volcanic tremors that have rattled the area in recent days.

Evacuees are being housed in makeshift shelters like town halls and school gyms. Host communities were providing food and water, while the central and local governments were providing tents, blankets and other relief.

Officials have urged the public to remain calm amid false reports and videos circulating online of an eruption.

Indonesia, which sits on the so-called Pacific Ring of Fire, has nearly 130 active volcanoes, more than any other country. Many Indonesians live near volcanoes because lava flows can make the surrounding soil and land fertile for farming. (jakartaglobe)

تعليقات
Loading...