وزارة السياحة تركز على تطوير أربع وجهات سياحية في إندونيسيا في العام القادم

Tourism Ministry to focus on developing four New Balis next year

0 692

 

جاكرتا، اندونيسيا اليوم – قررت الحكومة التركيز على تطوير أربع وجهات من قائمة مكونة من (10) مناطق سياحية، في بالي الجديدة لوزارة السياحة، وتشمل بحيرة توبا وبوروبودور ومانداليكا و لابوان باجو. (إقرأ أيضا: أهم أماكن السياحة في اندونيسيا)

كما تشمل الخطة تطوير المساكن والمطاعم، وكما ستكون وزارة السياحة مسؤولة عن التصميم، في حين أن وزارة الأشغال العامة ستكون مسؤولة عن البناء.

وفي الوقت نفسه، سيتم التعامل مع تطوير محلات لبيع التذاكر مع وزارة التجارة.

ومن جانبه، صرح وزير السياحة عريف يحيى قائلا: “سيتم تنفيذه في عام 2018 في أربعة مواقع. وقد تم إرسال رسالة إلى الوزارة قبل الاجتماع المحدود مع الرئيس جوكو ويدودو، وقد تلقينا تعليمات من الرئيس لتقديم نموذج التصميم.

إضاقة إلى ذلك، أشار عريف إلى أن ثلاث وجهات وهي بحيرة توبا وبوروبودور ومانداليكا فقط تحتاج الى التنشيط بينما يعتبر لابوان باجو جديدة، وكما يريد الرئيس جوكووي مانداليكا في غرب نوسا تينجارا يكون لها مركز أعمال متوسط ​​الحجم.

وأضاف الوزير قائلا: “سأذهب إلى هناك [مانداليكا] غدا للإشراف على موقع مركز الأعمال في جميع الوجهات، والمركز يجب أن يكون أول ما سيتم تطويره في المنطقة”.

المترجم: جيمي هينديكو | المحرر: فارس البدر | المصدر: جاكرتا بوست

Jakarta, Indonesiaalyoum.com – The government has decided to focus on the development of four destinations from the Tourism Ministry’s 10 New Balis list which include Lake Toba, Borobudur, Mandalika and Labuan Bajo.

The plan includes homestay and restaurant development. The Tourism Ministry will be in charge of design whilst the Public Works and Public (PUPR) Ministry will be in charge of the construction. Meanwhile, the development of souvenir shops will be handled by the Trade Ministry.

“It will be executed in 2018 in four locations. I’ve sent a letter to PUPR before the limited meeting [with President Joko Widodo] and have been instructed by the president to provide the [design] model,” said Tourism Minister Arief Yahya.

Arief said three destinations namely Lake Toba, Borobudur and Mandalika only need revitalization, while Labuan Bajo is considered as a newcomer and the President wanted for Mandalika in West Nusa Tenggara to have a Medium-Sized Business (UKM) Center.

“I’ll go there [Mandalika] tomorrow to oversee the UKM location […] In all destinations, UKM should be the first [to be developed] in a region,” the minister added. (asw)

Translated by Jemmy Hendiko | Editor: Fares Albadr | Source: The Jakartapost

 

 

تعليقات
Loading...