وزيرة الصحة تدعو إلى إجراء المزيد من الدراسات بشأن تأثير استهلاك التبغ

Minister calls for more studies on impact of tobacco consumption

0 457

 

جاكرتا، اندونيسيا اليوم – تحتاج إندونيسيا إلى مزيد من الدراسات التي أجراها باحثون محليون للكشف عن تأثير استهلاك التبغ على تكاليف الرعاية الصحية للبلد.

جاءت هذه الدعوة من قبل وزيرة الصحة نيلا مولوك يوم الأربعاء.

ونقلت وكالة أنباء أنتارا في جاكرتا عن نيلا قولها “لقد تحدثنا كثيرا عن تأثيرالتبغ في البلاد، لكننا نقتبس فقط المعلومات والبيانات حول هذه المسألة من تقارير الباحثين فى الدول الأجنبية“.

وأضافت انه في الوقت الذي تم فيه تنفيذ برنامج التأمين الصحي الوطني في إندونيسيا فإنه من السهل على الباحثين إجراء دراسة حول أثر استهلاك التبغ على الصحة والرعاية الصحية اللازمة لعلاج الأمراض المرتبطة بالتبغ.

وتظهر بيانات وكالة الرعاية الصحية والضمان الاجتماعي أن 20 إلى 25 في المائة من نفقات شبكة الرعاية الصحية الوطنية نفقت في علاج الأمراض غير المعدية المتصلة باستهلاك التبغ، مثل أمراض القلب والأوعية الدموية وسرطان الرئة.
وقالت نيلا ان دراسة اجرتها الحكومة الروسية أوضحت أن العدد الكبير من حالات السل في البلاد تتعلق باستهلاك الكحول والتبغ.

ومن المحتمل أن يقوم باحثون بإجراء مثل هذه الدراسة نظرا لارتفاع عدد المدخنين في إندونيسيا.

في يوم الأربعاء، أطلقت نيلا كتابا بعنوان الصحة والتكلفة الاقتصادية للتبغ في إندونيسيا من دراسة أجرتها وزارة الصحة بالتعاون مع باحثين من جامعة إندونيسيا وجامعة إيرلانغا. (مصطفى/جاكرتا بوست/معراج)

Jakarta, Indonesiaalyoum.com – Indonesia needs more studies conducted by local researchers to reveal the impact of tobacco consumption on health and health care costs to the country.

This call was made by Health Minister Nila Moeloek on Wednesday.

“We have often talked about the impact of tobacco use in the country, but we are just quoting information and data on the matter from reports by researchers in foreign countries,” Nila said, as quoted by Antara in Jakarta.

As the National Health Insurance (JKN) program had been implemented in Indonesia, it is actually easier for researchers to conduct a study on the impact of tobacco consumption to public health and healthcare costs needed to treat tobacco-related diseases, she said.

The Healthcare and Social Security Agency (BPJS Kesehatan) data shows that 20 to 25 percent of JKN expenditure went to the treatment of non-communicable diseases related to tobacco consumption, such as cardiovascular diseases and lung cancer.

Nila said a study conducted by the Russian government found that the high number of tuberculosis incidences in the country was related to alcohol and tobacco consumption.

“It’s probable that our researchers can conduct such a study given the high number of smokers in Indonesia.”

At Wednesday’s event, Nila launched a book entitled Health and Economic Cost of Tobacco in Indonesia composed from a study conducted by the Health Ministry in collaboration with researchers from the University of Indonesia and Airlangga University. (afr/ebf)

Source: The Jakarta Post

 

تعليقات
Loading...