إغلاق مطاعم وملاهي الليلية في جنوب جاكرتا بسبب الضرائب

Restaurants, nightlife spots in South Jakarta in tax arrears

0 683

 

جاكرتا، إندونيسيا اليوم – قال مسؤول أن حوالي 30 إلى 40 في المائة من المطاعم والملاهي الليلية في جنوب #جاكرتا لم تدفع ضرائبها منذ يناير.

وقال رئيس مكتب الضرائب بجنوب جاكرتا يوسبين دراماتين يوم الثلاثاء أنه من بين 2297 مطعم، 31.4 في المئة منهم لم يدفعوا الضرائب، في حين كانت نسبة للملاهي الليلية 40.5 في المئة من 234.

قد يهمك: “أسيتا” تستعد لاستقبال دورة الألعاب الآسيوية 2018

وأضاف يوسبين دراماتين، أن في جنوب جاكرتا، 730 من 2297 مطاعم متأخرة في أداء الضرائب، والملاهي الليلية 95 من 234 ،جاء هذا في يوم الثلاثاء، بحسب ما نقلت عنه كوم باكس كوم ، مضيفا أن معظم الأماكن تقع في منطقة كيبايوران بارو.

وقد حاولت وكالة جمع المتأخرات الضريبية، من إرسال رسائل تحذير إلى تثبيت ملصقات أو لافتات مبينا أن المطعم أو الملاهي الليلية لم تدفع الضرائب.

وقال يوسبين دراماتين :” في نهاية شهر أكتوبر وحتى بداية شهر تشرين الثاني، وسوف نستمر مطاردتهم عن طريق تثبيت لافتات أكبر.”

قد يهمك: فرقة غارودا لحفظ السلام تقص علاقاتها الودية مع المجتمعات التي تحميها

وكانت أهداف جنوب جاكرتا لجمع 63 مليار روبية في الإيرادات الضريبية هذا العام، ولكن حتى الآن قادرة على جمع فقط 53 مليار روبية اعتبارا من هذا الشهر.

لحل هذه المشكلة، قال نائب محافظ جاكرتا في وقت سابق أونوساندياجا أن إدارة المدينة ستطلب المساعدة من هيئة مكافحة الفساد ،ومكتب المدعي العام في جاكرتا لجمع المتأخرات الضريبية من المطاعم. (مصطفى/جاكرتا بوست/معراج)

Jakarta, Indonesiaalyoum.com – Some 30 to 40 percent of restaurants and nightlife spots in South Jakarta haven’t paid their taxes since January, an official said.

South Jakarta Tax and Levy Board head Yuspin Dramatin said on Tuesday that among 2,297 restaurants, 31.4 percent of them had not paid their taxes, while the percentage for nightlife spots was 40.5 percent of 234 places.

“In South Jakarta, 730 out of 2,297 restaurants have tax arrears, and for nightlife spots it’s 95 out of 234 places,” Yuspin said on Tuesday, as quoted by kompas.com, adding that most of the places were located in Kebayoran Baru.

The agency has tried to collect the tax arrears, from sending warning letters to installing stickers or banners stating that the restaurant or the nightlife spots have not paid their taxes.

“From the end of October until the beginning of November, we will keep chasing them by installing bigger banners,” Yuspin said.

South Jakarta targets to collect Rp 6.3 trillion (US$465.5 million) in tax revenue this year, but so far has been able to collect only Rp 5.3 trillion as of this month.

To solve the problem, Deputy Jakarta Governor Sandiaga Uno earlier said that the city administration would ask for assistance from the Corruption Eradication Commission (KPK) and the Jakarta Prosecutor’s Office to collect tax arrears from restaurants. (wnd)

Source: Jakartapost.com

 

تعليقات
Loading...